به گزارش آریاورزش، رقابت‌های والیبال زیر 18 سال دختر منطقه آسیای مرکزی (کاوا) که از روز سه‌شنبه 15 خرداد با حضور 6 تیم در تاشکند پایتخت ازبکستان آغاز شده بود، امروز (دوشنبه 21 خرداد) با قهرمانی تیم ملی ایران به پایان رسید.

تیم ملی والیبال زیر 18 سال دختر ایران که در این رقابت‌ها شرکت کرده است، در ششمین و آخرین دیدار خود برای دومین بار به مصاف قزاقستان رفت و با شکست مجدد این تیم با نتیجه سه بر یک به عنوان قهرمانی دست یافت.

شاگردان فاطمه شعبان خمسه در ست دوم 25 بر 16 مغلوب شدند اما در ست‌های اول، سوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 12، 25 بر 17 و 25 بر 16 به پیروزی رسیدند و جام قهرمانی را بالا بردند.

تیم ملی زیر 18 سال دختر ایران در مرحله مقدماتی نیز پنج برد برابر قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان یک و دو و قزاقستان به دست آورد تا با کسب 15 امتیاز به عنوان تیم صدرنشین راهی دیدار نهایی این مسابقات شود.

کسب این عنوان قهرمانی، نخستین مدال طلای دختران رده‌های سنی والیبال ایران در مسابقات بین المللی را رقم زد.

مریم قاضی راد، هستی واحدی، سوگند بابازاده، معصومه قدمی، یسنا آهنکوب‌رو، نگار حسینی، زهرا محمدزاده، لعیا افزونی، هلیا پوررضا، یلدا جعفری و، مبینا کریمی بازیکنان تیم ملی والیبال زیر 18 سال دختر ایران در این رقابت‌ها بودند.

فاطمه شعبان خمسه به عنوان سرمربی، بهاره نیازی و ندا مولاهویزه (مربیان)، فهیمه محلوجی (بدنساز)، اکرم حبیب‌لو (فیزیوتراپ)، زهرا یلقی (آنالیزور) و افسانه شکوهی‌فر به عنوان مدیر تیم ملی‌پوشان ایران را در این مسابقات همراهی کردند.

تیم ملی والیبال زیر 17 سال پسر ایران نیز که خود را برای رقابت‌های قهرمانی جهان آماده می کند، عنوان نایب قهرمانی رقابت‌های زیر 18 سال پسر آسیای مرکزی را به دست آورد.

قهرمانان و نایب قهرمانان والیبال آسیای مرکزی ساعت 16 روز چهارشنبه 24 خرداد وارد تهران خواهند شد.