به گزارش آریاورزش، جان لورنزو بلنجینی پس از پیروزی سه بر دو شاگردانش مقابل تیم ایران اظهار داشت: بازی خیلی سختی بود مثل تمامی بازی‌های لیگ ملت‌های والیبال. برای تیم ملی بلغارستان که بازیکنان جوان خیلی زیادی دارد، این دیدار بسیار مفید بود زیرا تجربه‌ای در اینگونه بازی‌ها ندارند.

وی با اشاره به این‌که هدف تیم بلغارستان باقی ماندن در این شرایط سخت است، گفت: تلاش می‌کنیم که ذهنیتمان تغییری نکند. امروز شروع خوبی نداشتیم به این علت که به قطر پاسور آزادی عمل زیادی دادم. در ست اول وقتی به زمین آمدیم آماده بازی نبودیم و بعد بهتر شدیم. با ذهنیت و با چیزی بیشتر تا آخر مسابقه جنگیدیم.

سرمربی تیم ملی والیبال بلغارستان تصریح کرد: بیشتر بازیکنان بلغارستان جوان هستند و باید پیوستگی را بیاموزند. بازی‌ مقابل لهستان، آلمان و تیم‌هایی که قاعدتا چه از لحاظ تجربه و چه از لحاظ ترکیب بازیکنان بهتر از ما هستند، این تجربه را به همراه دارد. در یک سطح برای یک یا دو ست مقابلشان بازی کردیم و بعد متوقف می‌شدیم. هدفمان این است که به همان شکل باقی بمانیم و در بهترین سطح خودمان بازی کنیم. برای بردن کافی نیست؟ باشه اما بایستی انجامش بدهیم.

وی با اشاره به دیدار امروز با ایران ادامه داد: در این مسابقه در همان سطح باقی ماندیم. در ست اول اینگونه نبود. اما بعد چهار ست این عملکرد را داشتیم. سخت بازی کردیم و در شرایط دشوار قرار گرفتیم. حتی وقتی ست چهارم را باختیم، ست پنجم را با ذهنیت خوبی شروع کردیم که باعث پیروزی شد.

بلنجینی تاکید کرد که تیم ایران بازیکنان خیلی مهمی دارد و این موضوع برای والیبال ایران و جهان مهم است.