• به گزارش آریاورزش، تیم ملی والیبال ترکیه در آخرین دیدار هفته دوم لیگ ملت‌ها سه بر یک برابر تیم ملی کشورمان پیروز شد. سرمربی این تیم پس از پایان بازی گفت: این بازی برای ترکیه خیلی مهم بود زیرا بعد از ۶ شکست متوالی انجام ‌شد. بعد از مسابقه با لهستان صحبت طولانی با بازیکنان داشتم چون در آن بازی تحت فشار بسیار زیادی بازی کردند. باید چیزهایی را می‌گفتیم. زمان زیادی را صرف صحبت کردن در مورد این شرایط کردیم. برای اینکه بدانیم چه کار می‌توانیم برای بهتر شدن انجام دهیم. بیشتر در خصوص ذهنیت و مسائل کلی بود.

وی تصریح کرد: در مسابقه با ایران عاشق عکس‌العمل بازیکنانم بودم. امروز یه تغییر با کان گوربوز داشتم. این قطر پاسور کارش را به خوبی انجام داد. اما کل تیم هم در لحظات حساس خیلی خوب بازی کرد. نتیجه ست نخست را واگذار کردیم به این خاطر که نتوانستیم تمرکز خود را در یک سطح حفظ کنیم، اما گفتیم که باید انجامش بدیم. تیم ایران دو یا سه توپ را پشت سر هم کسب کرد اما بعدش برگشتیم. امروز ترکیه عملکرد خیلی خوبی داشت و ریلکس بازی کردیم.

سرمربی تیم ملی والیبال ترکیه درباره عملکرد تیم ایران گفت: ایران خیلی بد نبود. بازیکنان این تیم نسل جدیدی هستند که زمان لازم دارند. زمان می‌خواهند که رشد کنند و یک گروه و تیم شوند. بازی کردن در لیگ ملت‌های والیبال مثل لیگ داخلی نیست. شما با تیم‌های برتر دنیا بازی می‌کنید. پس پروسه طولانی است. زمان می‌برد و تیم ایران نیاز به زمان دارد تا بازیکنان جوان کسب تجربه کنند و درک کنند.

وی با تاکید بر این‌که ذهنیت بازیکنان خیلی مهم است، گفت: تیم ترکیه هم به همین گونه است. وقتی با آدیس لاگومژیا و کان گوربوز بازی می‌کنید و دیگر بازیکنان جوانی که در ترکیب ترکیه هستند، نیاز دارند تا متوجه شوند که این لیگ ملت‌ها است. پس فقط باید تلاش کنند و به تلاش کردن ادامه دهند. به پروسه اعتماد داشته باشند حتی با سرعت کم. مثل بلغارستان که این تیم هم به همین منوال کار می‌کند. با نسلی جدید و تصمیم به کنار گذاشتن برخی از بازیکنان و بازی دادن به بازیکنان جوان، شما باید با تمام توان پیش برید اما صبور هم باشید. من یقین دارم که نسل جدید والیبال ایران پیشرفت خواهد کرد.

انارد درباره جو سالن مسابقه هم گفت: امروز جو سالن خوب بود. همینطور خوب بود که مود خوبی در زمین بود. برای ترکیه بهتر بود. این برد را با هواداران به اشتراک گذاشتیم. من خیلی از بازی لذت بردم. خیلی برای بازیکنانم خوشحالم. به آن‌ها افتخار می‌کنم چرا که بعد از ۶ باخت متوالی نیاز به عزم بالایی برای ادامه مسابقات داشتیم.