به گزارش آریاورزش سرمربی  جایگزین تیم ملی والیبال ایران گفت: در حال حاضر بزرگترین کاری که باید انجام دهیم این است که بازیکنان‌مان را به شرایط روحی و روانی نرمال بازگردانیم چون افت شدیدی در این مسئله داریم که البته طبیعی است. زمانی که شما می‌بازید این اتفاق رخ می‌دهد.

هفته دوم مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها 2024 از 15 خرداد در شهرهای کوکورا ژاپن (گروه سوم) و اوتاوا کانادا (گروه چهارم) آغاز شده ‌است و با 32 مسابقه در مدت 6 روز تا 20 خرداد پیگیری خواهد شد.

تیم ملی والیبال ایران از ساعت 6:30 دقیقه روز شنبه 19 خرداد در چهارمین دیدار خود در هفته دوم لیگ ملت‌ها به مصاف ترکیه رفت و در نهایت مغلوب این تیم شد.

پیمان اکبری پس از این دیدار بیان کرد:

بدون نتیجه‌گیری نمی‌توان گفت نمایش خوبی داشتید، از نظر فنی شاید در لحظاتی از دیدار برابر ترکیه شرایط‌مان خوب بود اما چون به پیروزی نرسیدیم نمی‌توانیم نمایش امروز تیم‌مان را خوب توصیف کنیم. با توجه به بحران خاصی که در آن قرار گرفته بودیم و همچنین زمان کمی که در اختیار داشتیم، تلاش کردیم تا بازیکنان را از نظر روانی به شرایط ایده‌آل برگردانیم. دیروز و پس از شکست برابر بلغارستان، بازیکنان از نظر روانی بسیار افت کردند و در پنج شش ساعتی که به شروع مسابقه باقی مانده بود با آن‌ها خیلی صحبت کردیم تا بتوانیم مقابل ترکیه نمایش خوبی داشته باشیم.

اکبری در خصوص علل شکست برابر ترکیه گفت:

رقابت برابری با آن‌ها داشتیم، روی توپ‌های اول و دوم شرایط بدی نداشتیم اما روی توپ‌های برگشتی اگر عملکرد بهتری داشتیم نتیجه می‌توانست جور دیگری رقم بخورد. در مجموع رقابت با ترکیه به پایان رسیده و در حال حاضر بزرگترین کاری که باید انجام دهیم این است که بازیکنان‌مان را به شرایط روحی و روانی نرمال بازگردانیم چون افت شدیدی در این مسئله داریم که البته طبیعی است. زمانی که شما می‌بازید این اتفاق رخ می‌دهد.

وی در خصوص هفته سوم لیگ ملت‌ها گفت:

تلاش می‌کنیم تا در هفته آینده بازیکنان را از نظر روانی به شرایط ایده‌آل برگردانیم و حداقل عملکرد خوبی در هفته پایانی لیگ ملت‌ها داشته باشیم. به بازیکنان استراحتی کوتاه می‌دهیم تا فکرشان باز شود و راحت‌تر در زمین حاضر شوند. قطعا در اردوی چند روزه اوزاکا به دنبال برگزار کردن چند جلسه تمرین خوب تا آغاز رقابت‌های هفته سوم لیگ ملت‌ها در فیلیپین هستیم تا با شرایط بهتری در هفته پایانی حاضر شویم.