به گزارش آریاورزش ئیس فدراسیون والیبال ایران گفت: باید به مردم پاسخگو باشیم چرا که والیبال متعلق به مردم است. نظرات مردم را می‌خوانیم و احساسات آن‌ها را می‌بینیم. اعتقاد دارم که کسانی که از استراحت و خواب شب خود زدند و روی والیبال تعصب دارند حق دارند که امروز ناراحت باشند.

میلاد تقوی پس از مشورت با مشاوران فنی فدراسیون و جلسه آنلاین با سرمربی برزیلی، موتا پائز را از سرمربیگری تیم ملی والیبال کشورمان برکنار و پیمان اکبری را جایگزین وی کرد.

سید میلاد تقوی درباره این تصمیم اظهار کرد:

چند هفته سخت را کنار تیم ملی سپری کردیم و تمام توانمان را گذاشتیم که تیم ملی در بهترین شرایط به این مسابقات اعزام شود اما متاسفانه نتیجه آن گونه که باید دلخواه فدراسیون والیبال و به ویژه هواداران خوبمان نیست. همیشه گفتیم که باید به مردم پاسخگو باشیم چرا که والیبال متعلق به مردم است. نظرات مردم را می‌خوانیم و احساسات آن‌ها را می‌بینیم. اعتقاد دارم که کسانی که از استراحت و خواب شب خود زدند و روی والیبال تعصب دارند حق دارند که امروز ناراحت باشند.

وی با بیان این که در کنار تمام اعضای تیم ملی و بازیکنان، شرمنده هواداران والیبال است، تصریح کرد:

امروز بعد از نتیجه غیرقابل قبول برابر بلغارستان در لیگ ملت‌ها تصمیم گرفتیم که جلسه‌ای را با اعضای فنی و مشاوران فدراسیون داشته باشیم. جلسه آنلاینی هم با موریس موتا پائز داشتیم با توجه به در نظر گرفتن تمام شرایط و عدم نتیجه‌گیری مناسب تیم ملی در راستای حفظ اعتبار تیم ملی تصمیم گرفتیم که همکاری خود را با این مربی برزیلی- فرانسوی به پایان برسانیم و تا پایان لیگ ملت‌ها و با توجه به لیستی که به فدراسیون جهانی ارسال شده است و محدویت برای انتخاب افراد، پیمان اکبری مسوولیت سرمربیگری تیم ملی را برعهده گرفت.  

وی در پایان تاکید کرد:

قطعا برنامه فدراسیون بعد از لیگ ملت‌ها جوانسازی و پوست اندازی تیم ملی در بدنه بازیکنان خواهد بود. بی شک این قول را به همه هواداران خواهیم داد که از یک مربی تراز اول دنیا بعد از لیگ ملت‌ها استفاده خواهیم کرد. بعد از بازی‌های المپیک بسیاری از مربیان سرشناس دنیا ابراز تمایل کردند که با تیم ملی ایران باشند و چهار سال فرصت داریم تا المپیک را یک بار دیگر تجربه کنیم.