به گزارش آریاورزش، رقابت‌های والیبال زیر 18 سال منطقه آسیای مرکزی (کاوا) که از روز سه‌شنبه 15 خرداد با حضور 6 تیم در تاشکند پایتخت ازبکستان آغاز شده بود، روز دوشنبه 21 خرداد با قهرمانی تیم ملی نوجوانان دختر ایران به پایان رسید. 

تیم ملی زیر 18 سال دختر ایران در مرحله مقدماتی پنج برد برابر قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان یک و دو و قزاقستان به دست آورد تا با کسب 15 امتیاز به عنوان تیم صدرنشین راهی دیدار نهایی این مسابقات شود.

شاگردان فاطمه شعبان خمسه در دیدار نهایی نیز برای دومین بار قزاقستان را شکست دادند تا در سکوی نخست مسابقات جای بگیرند. این عنوان قهرمانی، نخستین مدال طلای دختران رده‌های سنی والیبال ایران در مسابقات بین المللی محسوب می‌شود.

کمیته فنی این مسابقات در پایان رقابت‌ها تیم رویایی را انتخاب کرد که عنوان ارزشمندترین بازیکن به معصومه قدمی رسید. همچنین لعیا افزونی به عنوان بهترین قطر پاسور و هستی واحدی به عنوان بهترین پاسور 2024 آسیای مرکزی معرفی شدند.

در جمع تیم رویایی نخستین دوره مسابقات قهرمانی زیر 18 سال دختر آسیای مرکزی علاوه بر سه بازیکن ایرانی، دو بازیکن از قزاقستان، دو بازیکن از ازبکسکتان و یک نفر از قرقیزستان حضور دارند.

فهرست تیم رویایی این رقابت‌ها به قرار زیر است:

بهترین مدافع میانی: آمیراکولووا سایکال (قرقیزستان) – آبساماتووا زبوخون (ازبکستان)

بهترین دریافت کننده قدرتی: تورانگی داملی (قزاقستان) – راخیمووا مافتونا (ازبکستان)

بهترین قطر پاسور: لعیا افزونی (ایران)

بهترین پاسور: هستی واحدی (ایران)

بهترین لیبرو: کوتاوا مایا (قزاقستان)

ارزشمندترین بازیکن: معصومه قدمی (ایران)

رده‌بندی نهایی مسابقات والیبال قهرمانی زیر 18 سال دختر آسیای مرکزی نیز به قرار زیر است:

1- ایران

2- قزاقستان

3- ازبکستان

4- قرقیزستان

5- ازبکستان ب

6- تاجیکستان

قهرمانان والیبال آسیای مرکزی ساعت 16 روز چهارشنبه 23 خرداد وارد تهران خواهند شد.