به گزارش آریاورزش، ماساشی نامبو ،سرمربی تیم ملی والیبال ژاپن پس از پیروزی تیمش مقابل تیم ملی والیبال کره جنوبی و صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی والیبال مردان آسیا گفت: امروز در مجموع بازی خوبی را ارائه کردیم. ست سوم و چهارم را واگذار کردیم اما بازیکن ها توانستند در ست پنجم خودشان را پیدا کنند و به مسابقه برگردند. تیم کره هم چند مصدوم داشت و از نظر فیزیکی افت کرده بود. این نکات دست به دست هم داد تا ما توانستیم پیروز شویم و از این بابت بسیار خوشحال هستم.

تصاویر مسابقه والیبال ژاپن و چین در قهرمانی والیبال آسیا ۲۰۱۵

سرمربی ژاپن شرایط روحی شاگردانش را عامل موفقیت امروز دانست و گفت: بازیکنان ژاپن از دیروز تنها به مسابقات مراحل نیمه نهایی و فینال فکر می کردند و تیم کره را سدی در برابر خود نمی دیدند. از نظر روانی فشار کمتری بر روی تیم ما بود که توانستند در این مسابقه به راحتی بازی کنند. هر چند در ۲ مسابقه گذشته نتوانستیم پیروز شویم، اما دیدار مهمی را بردیم.

تصاویر مسابقه والیبال ژاپن و چین در قهرمانی والیبال آسیا ۲۰۱۵

کونیهیرو شیمیزو کاپیتان تیم ملی والیبال ژاپن هم در این نشست عنوان کرد: امروز ما تنها برای پیروزی آمده بودیم و بدون پیروزی برنمی گشتیم. کره هم عملکرد بسیار خوبی داشت، اما ما در ست پنجم توانستیم سریعا به مسابقه برگردیم و از این پیروزی بسیار خوشحالم.

یون کوان موون،سرمربی تیم ملی والیبال کره جنوبی پس از باخت تیمش برابر تیم ملی والیبال ژاپن و صعود نکردن به جمع چهار تیم برتر مرحله نیمه نهایی در حالی که علاقه مند به مصاحبه نبود، گفت: در این مسابقه بازیکنان از لحاظ روانی آماده نبودن و دچار مشکل شده بودند. آمادگی روانی و روحی مهم ترین عامل عملکرد در والیبال است. اگر والیبالیست دچار افت روحی شوند دیگر هیچ تکنیکی کارآیند نخواهد بود.

تصاویر بازی ایران و کره جنوبی در مسابقات قهرمانی والیبال آسیا ۲۰۱۵

وی دلیل افت روحی بازیکنان تیم کره را اینگونه عنوان کرد: پیش از آغاز این دوره از رقابت ها بازیکنان مصدوم زیادی داشتیم و نتوانستیم ترکیب خوبی را جمع کنیم. همچنین در طول مسابقه هم چند بازیکن مصدوم شدند. یونگمین کوان، کاپیتان تیم ملی والیبال کره جنوبی نیز در این نشست خبری اظهار کرد: یکی از سخت ترین دیدارها در طول این رقابت ها بود. تمام سعی خود را در این مسابقه کردیم اما موفق نشدیم. در دیدار قبلی برابر ایران عالی بازی کردیم، اما امروز اصلا علمکرد خوبی نداشتیم که در پایان باختیم.

تصاویر بازی ایران و کره جنوبی در مسابقات قهرمانی والیبال آسیا ۲۰۱۵