• به گزارش آریاورزش، نشست خبری و مراسم معارفه سید محمد موسوی در باشگاه پیاچنزا امروز بصورت آنلاین برگزار شد. سرعتی‌زن تیم ملی کشورمان مدتی پیش وارد ایتالیا شد و پس از یک هفته قرنطینه به تمرینات تیمش ملحق شد. او حتی در بازی روز شنبه برابر راونا نیز به میدان رفت و توانست ۷ امتیاز کسب کند.
 
سید در مورد اولین تجربه حضور خود در ایتالیا گفت: "خیلی خوشحالم که اینجا هستم.ایتالیا یکی از بهترین و بزرگترین لیگ‌های والیبال جهان را دارد. بیشتر از همه خوشحالم که با بازیکنان بزرگی که در لیگ ایتالیا هستند بازی می‌کنم و می‌توانم تجارب بسیاری کسب کرده و یاد بگیرم. لورنزو برناردی نیز مربی و انسان خوبی است."
 
او افزود: "امسال دومین سالی است که در خارج از ایران بازی می‌کنم. پارسال در لهستان بودم، اما تجربه امسال متفاوت‌تر است چون لیگ ایتالیا سطح بسیار بالایی دارد. البته پیش از این هم فرصت آمدن به ایتالیا را داشتم ولی خب آن زمان جوان‌تر بودم و ترجیح دادم در کنار خانواده‌ام باشم. اما دیگر وقتش بود که تصمیم بگیرم. با این حال دیر تصمیم گرفتن باز هم بهتر از هرگز تصمیم نگرفتن است."
 
موسوی در مورد اینکه چقدر زمان می‌برد تا به آمادگی برسد گفت: "خیلی سخت است که بعد از تقریبا یک ماه بازی نکردن سریع به مرز آمادگی رسید. خب در ایران، لیگ به خاطر ویروس کرونا به مدت یک ماه کنسل شد و من هم کرونا گرفتم و قرنطینه بودم. در آن مدت فقط فیلم نگاه می‌کردم تا آرام آرام بهتر شدم و تمریناتم را شروع کردم. بعد پیشنهاد پیاچنزا به من داده شد و من قراردادم را با سایپا لغو کردم و مدت بازی نکردن و تمریناتم زیاد شد. فکر می‌کنم طی یک یا دو هفته آینده اگر مشکلی پیش نیاید می‌توانم به مرز آمادگی ۸۰ تا ۹۰ درصدی برسم."
[caption id="attachment_176740" align="aligncenter" width="1080"]نشست خبری سید محمد موسوی در پیاچنزا برگزار شد نشست خبری محمد موسوی در پیاچنزا[/caption]
سید در مورد تیم پیاچنزا و تاریخچه این باشگاه و پروجا که از قدیمی‌ترین باشگاه‌های ایتالیا هستند، گفت: "پیاچنزا تیم بسیار قدرتمندی است و من زمانی که نوجوان یا حتی بچه بودم بازی‌های آنها را می‌دیدم و الان اینجا در کنار این بزرگان هستم. وقتی پیاچنزا به لیگ سری A2 سقوط کرد، برای ما اهالی والیبال و طرفدارانش بسیار سخت بود. چون دوست داشتیم این تیم را همیشه در صدر ببینیم. ولی الان بسیار خوشحالم که در کنار این بزرگان هستم. قطعاً مسئولیت سنگینی بر دوش همه ماست تا برای کسب بهترین نتیجه بجنگیم."
 
او در مورد پیاچنزا و حضور در بازی مقابل راونا گفت: "احساسی خوبی داشتم، خب لورنزو به من گفته بود که مطمئنا بازی نخواهی کرد، ولی اگر لازمت داشتیم آماده باش. من تلاشم را کردم به تیم کمک کنم. تیم ما پتانسیل خوبی دارد و من هم دارم با هم‌تیمی‌هایم آشنا می‌شوم. مخصوصا بارانویچ پاسور تیم ارتباط خوبی دارم. ولی می‌دانم هنوز خیلی کارها وجود دارد که باید انجام دهم. می‌دانم که می‌توانیم در کنار هم به نتیجه برسیم، ولی باید بیشتر با هم تمرین کنیم تا بتوانیم در زمین عملکرد بهتری داشته باشیم. هدف من کمک همه جانبه به تیم است."
سید در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد اینکه آیا تورتیلای ایتالیا را خورده و اینکه اصلا دوست دارد غذاهای ایتالیایی را امتحان کند، گفت: "من دوست دارم همه غذاها را امتحان کنم، حتی غذاهای آسیای شرقی. ولی خب در ایتالیا غذاهایی چون پاستا و پیتزا معروفند و غذاهای دیگر را حتما در خانه می‌پزم و امتحان می‌کنم."
 
خبرنگاری که این سؤال را پرسیده بود، مجدداً تأکید کرد که او حتما باید تورتیلای ایتالیا را امتحان کند. در این حین لورنزو برناردی به شوخی گفت: من خودم بهت تورتیلا می‌دهم.
 
موسوی در پاسخ به خبرنگار دیگری در مورد وضعیت کرونا در ایران گفت: "بله متاسفانه وضع ایران هم مثل اینجا بسیار آشفته است و مردم زیادی روزانه به این ویروس مبتلا می‌شوند. در ایران محدودیت‌های رفت و آمد گذاشته شده است. لیگ والیبال نیز تقریباً یک ماه تعطیل شد و الان هم با فرمول VNL بصورت متمرکز برگزار می‌شود."
 
او در مورد ورزشکار مورد علاقه‌اش گفت: "من یکی از طرفداران رونالدو  هستم و او را به عنوان یک انسان و بازیکنی که در این سن هنوز هم برای هر چه می‌خواهد می‌جنگد دنبال می‌کنم. در والیبال خوآنتورنا و در میان بازیکنان سرعتی طرفدار سیمون هستم."
 

ویدیو نشست ویدیویی سید محمد موسوی  

[namasha id="F6BaQIRk"]